Задачі гумориста Г. Остера!!!
1. Вовочку викликали до директора школи. Вовочка зупинився перед дверима
кабінету директора і твердо вирішив не входити ніколи. Але тут на Вовочку
налетів хтось ззаду і Вовочка, незважаючи на своє тверде рішення, не тільки
увійшов до кабінету, але і, пробігши по директорському килиму, стрибнув
директору на шию. Що, з точки зору фізики, спонукало Вовочку на ці відважні
дії?
Відповідь: в наведеному прикладі Вовочкіно тіло
почало рухатися і кинулося на шию директорові під дією якогось іншого тіла, яке
наскочило на Вовочку ззаду. Причому, на відміну від директора, фізику зовсім не
цікавить, хто ж це на Вовочку наскочив.
З точки зору фізики тіло починає рухатися, зупиняється, змінює
швидкість або напрямок руху, коли на тіло діє (або до тіла прикладена) сила.
Ось і до Вовочки її приклали. Та ще й як!
2. Одне фізичне тіло захотіло поміняти три своїх старих рукавиці на
що-небудь гарне і прийшло на базар. До самого вечора тіло з рукавицями, під
дією інших тіл, які створювали штовханину на базарі , то змінювало напрямок
свого руху, то зупинялося, то знову
приходило в рух. Коротко кажучи, швидкість руху тіла весь день змінювалася,
а поміняти рукавиці так і не вдалося.
У чому причина зміни швидкості руху тіла з рукавицями?
Відповідь: марно сподіваючись змінити рукавиці, тіло
на товкучці взаємодіяло з іншими тілами і від цього весь час змінювало свою
швидкість. Не будемо з'ясовувати, хто і як штовхав тіло з рукавицями - скажімо,
що на нього діяли різні сили.
Сила - ось причина зміни швидкості руху.
3. Чому американці, які живуть прямо під нами на іншій стороні Землі, не
сиплються з планети як горох? І чому не сиплемося ми, коли при обертаннях Земля
перевертається?
Відповідь: тому що і ми, і амеріканці, і Земля - все
взаємно притягується одне до одного. Це називається всесвітнім тяжінням.
Ось чому нас усіх так і тягне в Америку.)))
4. Третьокласник Перов рівномірно біг повз п'ятикласника Букіна зі
швидкістю 5 км / год. Після того, як Букін доклав до Перова силу,
третьокласник, не докладаючи до цього ніяких додаткових зусиль, став поступово
рухатися в тому ж напрямку зі швидкістю 12 км / год.
До якого місця в третьокласника Перова доклав п'ятикласник Букін свою силу?
В якому напрямку ця сила прикладена?
Відповідь: оскільки швидкість Перова зросла, а
напрямок руху не змінився, то сила була прикладена в напрямку руху. Очевидно,
десь в районі спини. Можливо вище - в області шиї. Або нижче. Сила має напрямок
як і швидкість.
5. Яку силу має докладати п'ятикласник Єгор Букін, щоб однією рукою тримати
за комір в повітрі трьох першокласників, загальна маса яких 53 кг?
Відповідь: 530 Н. Для трьох першокласників цього
цілком достатньо.
6. Якби фізики вирішили видати всім силам закордонні паспорти, які три
графи були б в цих посвідченнях особи сил?
Відповідь: не національність. І не злість або
доброта. Фізики не ділять сили на добрі і злі. Три графи в паспорті кожної сили
були б: модуль, напрямок, точка прикладання. А ще може бути графа: характер або
походження. Й не тому, що бувають запальні, але поступливі сили, а тому, що
вони бувають, наприклад, гравітаційні або електричні.